1 mars 2022

Hunden Stella 10 år


Det är med blandade känslor man firar sin hunds födelsedag, i alla fall då hon blir äldre. Dels är man ju glad att man får ha en hund, som är fortfarande är frisk vid 10 års ålder. Dels är man medveten om att ju längre tiden går, desto mer ökar risken för att allvarliga sjukdomar skall börja dyka upp med allt vad det innebär.
Både hennes mamma och hennes mormor har uppnått hög ålder, vilket gör att jag hyser stora förhoppningar att få ha henne kvar ännu många år.
När jag ser tillbaka på de år vi haft tillsammans känner jag mig som en förälder, som ser tillbaka på småbarnsåren. Så fort det gick och så många fina minnen det finns! Så roligt att titta igenom de hundratals bilder jag tagit.


Första gången, som jag håller Stella

Stella 3 månader 

Valptiden var naturligtvis litet jobbig. Ut flera gånger på dagen och ibland torka upp efter olyckor, som skett under natten. Ibland fick man städa upp efter en del rackartyg.

Sedan kom en tid, då vi gick på kurser, fick lära oss ett och annat och vi hade väldigt roligt.
Så småningom fick vi  kontakt med andra hundar och deras ägare. Några av dem träffar vi regelbundet än idag. 



Lek med kompis


Här har Stella födelsedagskalas. Det bjuds på blodpudding.

Det har varit lätt att ta med hunden till andra och också ta med henne in i vissa butiker. Hon brukar bli väldigt omtyckt och har därmed också blivit  bortskämd och van vid uppmärksamhet.


Skärgårdssemester


På promenad med mattes barnbarn

Hundträff hos uppfödaren 

Jag har haft väldig tur med hundvakt. Jag har två grannar, som kunnat ta hand om henne, då jag har gjort kortare utomlandsresor.
Under de två senaste åren har vi tagit det ganska lugnt. Vi börjar ju båda bli litet till åren. Vi nöjer oss med promenader, litet lek ibland och en hel del soffmys. Stella har betytt oerhört mycket under de två senaste åren, då många aktiviteter har legat nere. Hon är ett fantastiskt sällskap.
Tack till hennes uppfödare Bibbi Franzén på Minimax kennel!

Här sitter Stella och jag på hennes 10-årskalas omgivna av Ulrika och Pontus

 

2 kommentarer:

  1. Kära Birgitta, jag hoppas du får ha din Stella i många år ännu! Hon är lika go' som våra två snövita pudlar, varav den ena blev femton år. Så du "borde" ha minst fem år kvar med Stella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mariadne för din uppmuntrande kommentar. Så du har haft pudlar! Det är också trevliga hundar.

      Radera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...