2 april 2023

Påsktid



Östermalms saluhall invigdes 1888. Det är Stockholms främsta handelsplats för matvaror. Saluhallen renoverades nyligen, så att den ursprungliga stjärnformade planlösningen återskapades. Det finns 17 handlare och många av dem är familjeföretag, som drivits i generationer.
Jag gick en runda strax före påsk och gjorde några små inköp. Jag passade naturligtvis på att ta en kopp kaffe också!


Betsy Sandberg hade den bästa påskskyltningen


Jag valde en röd bakelse till kaffet





 Denna danska restaurang får besök av mig då det blir varmare.

Vill man få litet mer inspiration inför påsken kan man passa på att besöka Svenskt Tenn, som ligger i närheten. Där fanns flera bord uppdukade med vackert porslin och fina påskdekorationer, bland annat påskägg i glas. 
Svenskt tenn fyller 100 år nästa år. 
GLAD PÅSK önskar jag er alla!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...