9 september 2022

Boktips: Marianne Lindberg De Geers dagböcker


Marianne Lindberg De Geer, som är en välkänd konstnär, har gett ut flera böcker. Dels några romaner, men också två självbiografier. Några romaner av henne har jag aldrig läst, däremot har jag läst hennes två självbiografier. De är skrivna i dagboksform och heter Tvära kast och Utan hänsyn. Den första  omfattar perioden januari 2020 - oktober 2020 och den andra oktober 2020 - november 2021.


                .
Det är intressant att följa hennes tankar och erfarenheter kring det egna konstnärskapet, kulturlivet och familjelivet. Hon gör återblickar på barndomen. Hon ger också en fin beskrivning av åldrandet och hur pandemin och karantänen drabbar henne och hennes familj på samma sätt som den drabbade många andra. Hon bor med sin man vid Slussen och det är roligt att läsa om hur det är att bo och leva i ett hus mitt inne i centrala Stockholm.


Kaninskulptur av Marianne Lindberg De Geer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips - om kungligheter

Jag har haft en ambition att läsa in mig litet på svenska drottningar.  I vintras läste jag en mycket intressant biografi över drottning Hed...