26 september 2015

Lördagstema - Säsong


Nu är det höstsäsong och jag har försökt orientera mig litet om det aktuella dammodet. Jag läser inga regelrätta modetidningar längre, men en del modetips brukar man kunna få i andra tidskrifter,
Jag tittar också på TV-programmet Go´kväll. Där brukar det ges en del tips i samband med att någon person får en ny stil. Jag blev alldeles förskräckt då jag fick höra att utsvängda byxor kommit tillbaka! Kan det verkligen stämma?
Jag gick runt i några dammodebutiker i min Stockholmsförort och frågade personalen om höstens mode. Det fantastiska var att jag fick helt olika svar. Underbart! Äntligen finns det litet olika kläder så att man kan välja allt efter smak och passform.

I  butiken Mibbis fick jag veta att höstens färger är vinrött, grönt och ljusa färger. Gärna kläder med litet vidd.




I nästa butik, Aces, fick jag veta att i höst har man mycket med brokadmönster,blåa färger, grått med glitter och polotröjor. I den affären fanns också utsvängda byxor och många plagg med mycket vidd.





I butiken Mingla har man satsat på de vanliga dova höstfärgerna, men också mycket i rosa.








Om det blev något köp av? Jodå, jag passade på att köpa ett par svarta smala långbyxor och en blå/svart tröja.  Se bilden nedan.


Min blogg ingår i gruppen Lördagsbloggare. Värdinna för denna månads teman är Olgakatt.

4 kommentarer:

  1. Så praktiskt, med så många moden kommer man ju alltid att vara modern på något vis.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att läsa om polotröjan, jumpern. Att den är på återtåg. Jag har saknat den i affärerna här hemma.
    Säger som englundskna...man är ju alltid modern på något vis

    SvaraRadera
  3. Snyggt val du gjorde! Av bilden att dömma är du grådin, så ditt färgval sitter perfekt! Stiligt!
    Jättehärligt att modet är i fleraa stilar och färger - och jag gillar vidder och stort, men själva modet kan jag nog hoppa över - köper ofta basplagg, flera av samma och varierar med lite tillbehör. Gudrun Sjödén är favorit hos mig vad gäller byxor, toppar och koftor. Köpte en vår/höstkappa i våras.

    SvaraRadera
  4. Vackra kläder du visar. Det är klart att de utsvängda byxorna kommer tillbaka så att alla med stuprörsbyxor måste slänga sina och köpa nya. Man är väl inte dum i modebranschen?
    Så bra att grått med glitter är modernt igen. Då kan jag plocka fram min tröja från Åhléns som jag köpte för ett par år sen. Och den lila tröjan också. Bra och användbara plagg du köpte.
    Ingrid
    Ingrid

    SvaraRadera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...