12 mars 2019

Gems weekly photo challenge - SMÅ

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet SMÅ. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.

Som jag tidigare berättat i min blogg, har jag inrett en liten bokhylla till dockskåp. Jag har visat en del bilder på detta.
Jag är egentligen ingen pysselmänniska, men eftersom just miniatyrer fascinerar mig och jag ville ha något att göra under sommaren, så inhandlade jag ett tittskåp i byggsats.
Det är 19 cm högt och 19 cm brett och föreställer en konstnärsateljé. Det var mycket pilligt att göra eftersom det var många små detaljer att arbeta med. Kul att ha i bokhyllan bredvid konstböckerna.


27 kommentarer:

  1. Så häftigt! Ett riktigt pillarbete med alla små detaljer! Roligt att du visar resultatet!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det är roligt med miniatyrer och kom just på att jag har ju ett dockskåp, som inte står framme. Men det får vara med i en annan utmaning. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara roligt att få se ditt dockskåp!

      Radera
  3. Helt perfekt!Din lilla ateljé är helt underbar. (Jag har gjort många tittskåp både av miniatyrsaker, men finast av dem alla är nog det med bara naturmaterial.) Snygg tolkning =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror säkert att det blir allra finast med naturmaterial. I mitt tittskåp är det mest papper, som väl i o f sig är ett naturmaterial också.

      Radera
  4. En så välgjord och fin liten miniatyrateljé med alla små föremål! Den kan du vara stolt över, Birgitta! En perfekt tolkning av veckans tema-ord.

    /Marie-Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie-Anne. Nåja, helt perfekt blev den ju inte. Belysningen fick jag ingen ordning på.

      Radera
  5. WOW! Här blir jag riktigt impad. Vilket pillejobb som du har lyckats med otroligt bra!

    SvaraRadera
  6. Men så fint! Fantastiska små miniatyrer! Jag jobbar ju som frivillig på vår loppis i byn och dit kommer många och frågar efter små miniatyrer till sina dockskåp. Så det är mycket populärt. Alla gör sig inte besvär med ett riktigt hus utan fixar någon trevlig spegel eller bricka att placera ut sina småttingar på. Ditt skåp var både fantasifullt och vackert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Paula. Ja, det här var ju en byggsats, så det var mest bara att limma ihop. Sedan finns det sådana, som tillverkar egna dockskåpsmöbler. Det är riktigt hantverk.

      Radera
  7. Vilket enormt "pill-göra"! Så duktig du är! Perfekt till veckan ord hos Sanna!

    SvaraRadera
  8. Vilket pillgöra! Och så härligt med alla små detaljer.
    Finurlig lösning på veckans tema!

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken skapelse, jag är imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch (jag rodnar), det var ju faktiskt en byggsats. Mest bara att limma ihop. Men det var SMÅTT!

      Radera
  10. Ser ungefär ut som i min "ateljé" :-). Kul påhitt för lata sommardagar. Kan ju inte vara mer passande till det här temat!
    Ingrid

    SvaraRadera
  11. Så mange fine små ting du viser.
    Fin tolkning.

    SvaraRadera
  12. Så fint och så roligt att göra det själv! Sån't där pyssel skulle jag lätt kunna fastna för om jag bara hade tid till det. Perfekt tolkning av temat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helén! Kul att du gillade inlägget.

      Radera
  13. Heisann, så søtt, mye gøy med dukkehus, fin tolking ;:OD)

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...