4 april 2022

En vanlig tisdag

Dagen började med ett besök hos frissan. Min hårfrisörska heter Paula och arbetar på Salong Isolde, som ligger i Bodal här på ön.
Det var dags för toning och klippning. Jag har har varit kund hos Paula i många år och är alltid lika nöjd då jag har varit hos henne. Titta på bloggens startbild, där jag står och ser ut över Värtan. Det är Paulas klippning, som gjort mig så snygg i håret.


Vi (hunden och jag) promenerade sedan hem. Vi passerade Millesgården där det pågår en utställning om fotografen Madame D`Ora och hennes verk. Millesgården har en ganska anonym entré. Lätt att missa! Hunden och jag promenerar ganska ofta här och har ibland fått visa människor till rätta, då de inte hittat till Millesgården.



Sedan passerade vi Ukrainas ambassad. Utanför porten ligger det blommor och uppmuntrande hälsningsbrev.


Till middag blev det Biff à la Lindström. Det var länge sedan jag lagade den rätten. Det var ju jättegott!


På kvällen, efter kvällspromenaden med hunden, tittade jag på några avsnitt av Natursköna tågresor. Finns på Urplay och lindrar min abstinens efter att reseserien Kanaler, båtar och kärlek, tagit slut.




2 kommentarer:

  1. Det låter som du hade en mysig tisdagsvardag, Birgitta, och alltid skönt att bli ompysslad av sin frisör och lämna salongen som en ny uppfräschad människa.

    Du bor ju på en ö, där allt du behöver finnns i form av service, och det måste kännas skönt att inte ständigt vara beroende av tunnelbana och bussar (annat än lokala sådana).

    När det sista av denna sega vinter har dragit sin kos planerar jag att börja cykla igen, och först på agendan står ett besök på Millesgården. Oavsett pågående utställning är det alltid en lisa för själen att vistas där. Hoppas att vi då kunde sammanstråla och ta en kopp kaffe tillsammans! Så jag äntligen får bekanta mig närmare med både dig och Stella.

    Många hälsningar!
    Mariadne/Marie-Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det viktigt att fräscha upp sig på olika sätt.
      Det skulle vara jättetrevligt att ses, kanske på Millesgården café då. Hör av dig då det passar.

      Radera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...