6 november 2014

En vanlig onsdag

Jag läste i DN igår om pensionären, som bloggar om sin vardag. Här har ni en till!
Oftast handlar mina inlägg om mina intressen och annat som känns angeläget, men ibland har jag gjort inlägg, som bara handlar om en vanlig, kanske litet långtråkig dag, då inget speciellt är inbokat.
Dagen börjar naturligtvis med frukost och morgontidning. Jag har svårt att tänka mig att vara utan papperstidningen. Jag vet att jag skulle kunna spara mycket pengar genom att läsa tidningen gratis via bibliotekets databas Press display, men så länge jag har råd med papperstidningen fortsätter jag. Det är trots allt mycket mer praktiskt.
En liten stund vid datorn, hör också till på morgonen.



Därefter blir det förmiddagspromenad med hunden Stella runt Broberget. Ibland får vi sällskap med nya grannarna Bijou och hennes matte Annette.






Efter lunch iväg till Beijers byggmarknad för att beställa nya vägghyllor till mitt kök, sedan vidare till Lidingö centrum för diverse ärenden. Det smakade bra med kopp kaffe i Hästskojarparken.


Beijers byggmarknad på Lidingö har inte någon imponerande entré, men väldigt bra service



Senare på eftermiddagen blev det dags att läsa dagens tidning litet mer ingående och även ett kapitel i den bok jag har på gång just nu, Beata Arnborgs bok om Barbro Alving. Det som berör mest just nu i nyhetsrapporteringen, är de allvarliga bristerna i myndigheternas IT-system samt debatten om kulturpolitiken. Min favoritsida i DN är Namn och Nytt.


Så blir det dags för middag och nyhetstimmen på TV. Efter det går Stella och jag på kvällspromenad. Då vi kommer hem vidtar ytterligare läsning, TV-tittande och en stund vid datorn.
I morgon blir det besök på Dansmuseet, där jag skall hämta material till mitt nästa inlägg.

5 kommentarer:

  1. Hoppas du hade det trevligt på museet igår. Jag blev nyfiken på de svarta låga statyerna i "parken". Det såg fint ut. Jag vill också prassla med en tidning, men blev mycket besviken på den nya layout som infördes i förra veckan på vår lokaltidning. Det är bra att du är hundägare och får dina promenader. Jag kan rekommendera den boken som jag läser just nu. "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Den är gripande på många sätt. Ändå får jag skratta ibland. Jag förstår varför den fått fina priser. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det gick bra på museet. Statyn heter Hästskojare och är gjord av Sven Lindqvist.
      Det gick tyvärr inte att lägga in någon länk.
      Trevlig helg
      Birgitta

      Radera
  2. Trevligt, trevligt hälsningar en matte

    SvaraRadera
  3. Det första jag gör på morgonen är att gå ut och hämta min (lokal)tidning i brevlådan. Skulle inte kunna tänka mig att vara utan den. Tyvärr får vi inga tidningar på söndagen så därför är det ingen idé att prenumerera ens på t.ex. svenskans söndagsbilaga. Vi har ju lantbrevbärare och NT, som är lokaltidningen ges inte ut på söndagar.
    På dansmuséet har jag aldrig varit - kanske dags för det nästa gång jag kommer till Mälarhöjden och barnbarnen. Den här gången blev det Nationalmuseum och den ryska konsten - inlägg så småningom kanske även fast man inte fick fotografera.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju väldigt lätt att ta sig till Dansmuseet. Ligger mitt i smeten på Drottninggatan. De har även en restaurang.
      Hälsningar
      Birgitta

      Radera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...