7 januari 2022

Trettondedags jul


Utsikten från balkongen den 6 januari 2022

Hunden och jag gick ut på vår förmiddagspromenad. Det var strålande sol, minus 8 grader och vindstilla.
Jag försökte ta bilder på fåglar, men det är fullständigt hopplöst. Fåglarna rör sig oupphörligt och min mobilkamera duger inte till fågelfotografering. Zoomen är värdelös. Nåja, en halvbra bild kan jag visa i alla fall!
Däremot fick jag en riktigt bra bild på Lilla Lidingöbron, där byggnationen kommit så långt att man nu kan gå över bron hela vägen. Ja, inte allmänheten förstås, men byggarbetarna.





Vi har klätt på oss ordentligt och det blir en skön promenad. Hunden har fått på sig sin lilla kappa. Själv är jag numera bepansrad med vinterkängor med utfällbara broddar och även brodd på käppen. Så här ser det ut på mattan, då vi just kommit hem och börjat ta av oss.



Efter lunch var det dags att ta bort julsakerna. Känns alltid lagom nu när det börjar bli ljusare ute. Belysningen på balkongen får sitta kvar månaden ut.



På kvällen fortsatte jag att titta på den gamla amerikanska serien Nord och syd, som gjordes under mitten av 1980-talet. Viaplay erbjuder 2 veckor gratis provabonnemang och eftersom jag aldrig sett denna serie hakade jag på erbjudandet. Den är oerhört påkostad och välgjord. Den utspelar sig före och under amerikanska inbördeskriget. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...