27 december 2021

Gems weekly photo challenge - GILLA

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Susanne, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Årets sista ord är GILLA. Fler deltagare hittar du på Susannes hemsida.

GILLA-knappen


Jag är med på Facebook sedan flera år tillbaka. Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt. Jag har ett antal vänner, som jag har kontakt med, men det roligaste är att vara med i grupper, där man delar intresse med andra gruppmedlemmar. I mitt fall är det fråga om hundar, min hemort, dockskåp, böcker och nu senast fåglar. Fågelgruppen har många medlemmar, som är otroligt duktiga fotografer. Här nedan är ett av många fantastiska foton. Det föreställer en gulsparv.

Foto: Anna Nadolska

Som ni nog känner till skriver man inlägg på sin Facebooksida, gärna med bilder, och blir väldig glad om några GILLAR inlägget. Likaså läser man andras inlägg och klickar gärna på gillaknappen om man tycker att inlägget förtjänar detta. Ovanstående bild fick många "likes"
Vidare har man möjlighet att GILLA vissa sidor, som tillhör företag, föreningar och andra offentliga institutioner, såsom Sveriges radio, Skansen och många andra. Då får man information från dessa om kommande aktiviteter.

Nåja, livet är inte bara Facebook. Det finns mycket i verkliga livet och i min närhet, som jag gillar också. 
Sedan har vi uttrycket GILLA LÄGET. Det är något som man blir tvungen att göra när det uppstått en besvärlig situation, som man inte kan göra så mycket åt.
Det här är årets sista inlägg i denna grupp.
Tack Susanne för detta år. Jag hoppas att du vill fortsätta att leda oss även nästa år. Jag GILLAR det du gjort för denna grupp!
GOTT NYTT ÅR!


10 kommentarer:

  1. Tummen upp, jag gillar ditt inlägg här på Veckans ord och önskar dig Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Violen! Jag önskar dig också GOTT NYTT ÅR.

      Radera
  2. Gillar ditt inlägg och speciellt det fina fotot.
    Själv vågar jag vägra Facebook och har så gjort från början. Håller mig till bloggen.
    Men jag håller med om nyttan när man är med i en (sluten) grupp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade mitt inlägg. Att blogga är ju också trevligt och kan i vissa fall ge kontakter. Gott Nytt År!

      Radera
  3. Visst är det fint att ge tummen upp på något man gillar. För egen del har jag inte FB men väl instagram och där är det hjärtan som motsvarar tummen.
    En fin tolkning!
    Passar på att önska dig ett Gott Nytt År.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte. Jag önskar dig också ett Gott Nytt År!

      Radera
  4. Heisann, og jeg "giller" å gi gode ønsker til deg for året som kommer!

    SvaraRadera
  5. Gilla läget är en sak man får träna upp, vilken söt fågel.

    SvaraRadera
  6. Så trevligt! Jag går in och tittar.

    SvaraRadera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...