26 maj 2016

Min sommarläsning


Så är det dags att presentera årets sommarläsning.
Eftersom jag kommer att vara hemma större delen av sommaren, unnar jag mig i år att satsa  mycket på blommor på balkongen. Som framgår av bilden är arbetet redan påbörjat, men ytterligare inspiration hoppas jag få i Krukboken av Christel Kvant.



Jag brukar alltid göra en stadsvandring varje sommar. Förslag på på trevliga vandringar brukar man kunna få i någon av Carl-Henrik Henriksons böcker.




Ny dator med nytt operativsystem, innebär en del studier... Boken heter Windows 10 grunder och är skriven av Eva Ansell.



Att läsa en klassiker hör sommaren till. I år blir det Maken av Gun-Britt Sundström. Egentligen blir det en omläsning för jag läste den då den kom 1976. Jag har valt att ladda ner den som e-bok.




En biografi över Clementine Churchill av Sonia Purnell. Helt nyutkommen!




En ljudbok hör också till, att koppla av med på kvällen. Författaren Eli Åhman Owetz är en helt ny bekantskap för mig. Titeln lät lockande - Anna-Lisas antik. Men omslaget ????
Jag köar på biblioteket.




I september reser jag till Kroatien. Det gäller att förbereda sig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...