7 augusti 2014

Djurgårdspromenader. D.1

Hunden och jag har haft ett projekt under sommaren. Vi har tagit ett antal promenader på Djurgården. Trots att jag är infödd stockholmare finns det många delar av Djurgården, som jag aldrig har utforskat närmare eller som jag inte besökt på länge. Det gäller att att vädret är bra och att man har gott om tid, så att man kan stanna till och se sig omkring. Det finns gott om informationsskyltar, som är värda att studera.
Först ut blev vägen från Skansen till Rosendals Wärdshus en ljummen dag i början av maj. Där intogs lunch tillsammans med en väninna. Vi fortsatte sedan ner till Rosendals trädgård, vidare förbi slottet och gick sedan utmed vattnet mot Djurgårdsbron.


















1 kommentar:

  1. Fina bilder från Rosendal där jag faktiskt varit och t.o.m. ätit lunch på en konstresa som Konstmuseets vänner i Norrköping arrangerade. Kommer ihåg att de hade bra vegetarisk mat för maken som är vegetarian.
    Underbara vårbilder - någonting att titta på i vintermörkret så småningom.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...