21 mars 2019

Trädgårdsmässan i Älvsjö 2019



Så äntligen kom jag i väg till Älvsjö för att besöka årets trädgårdsmässa!
Mängder med växter, plantor och lökar erbjuds till försäljning naturligtvis, men också mycket annat som hör trädgård till. Likaså sker försäljning av kläder, böcker och godis. Flera föreningar finns representerade och på några ställen erbjöds föredrag.
Balkongodlarna kan besöka specialutställningen, där man har inrett balkonger med olika teman, som dock inte alltid är så realistiska. Men man kan väl få drömma!
Jag fastnade naturligtvis vid utställningen av miniatyrträdgårdar.



























4 kommentarer:

  1. Tack för guidningen. Själv orkar jag inte åka dit. Det brukar vara så vansinnigt mycket folk. Jättekul att se dina bilder. De där miniatyrträdgårdarna var för härliga. Hur ställer du dig till dem? Skall ditt dockskåp få en liten trädgård också? Jag blev faktiskt sugen på att göra en själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår att du inte orkar åka dit. Det blir ju en väldigt lång resa. Men det var inte alls farligt mycket folk. De öppnade klockan 10 och jag kom vid 13-tiden. Nej, någon miniträdgård till dockskåpet är inte aktuellt, men jag tänkte ta en liten bricka att ställa som dekoration på balkongen med några miniatyrträdgårdsmöbler och några pyttesmå växter. Bara de inte blåser bort. Vi få se. För de som visades på Trädgårdsmässan krävs litet mer utrymme. Borde kunna fungera i din täppa.

      Radera
  2. Härliga bilder från årets trädgårdsmässa! Brukade besöka den tidigare, men jag instämmer med Eva, att den börjar bli mer och mer ansträngande med trängsel och hårt betonggolv. Men jag minns hur inspirerande de exponerade stadsbalkongerna var, att man kunde åstadkomma så mycket trivsamt och vackert på en liten yta. Du får nog förtöja dina miniatyrmöbler och små växter ordentligt, om de inte ska blåsa bort, Birgitta!

    SvaraRadera
  3. Det var länge sedan för mig också. Numera kan man ju undvika lördag och söndag. Jag var alltså där fredag några timmar efter öppningen och det var inte alls farligt mycket folk. Men det är jobbigt att gå runt länge på hårda golv. Likadant med museer. Jag orkar max 2 timmar.

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...