4 januari 2013

Galleri fredag - förväntningar på 2013

 




Ja, så här i början av ett nytt år funderar man naturligtvis på vad det nya året kan bära med sig. En del vet man ju redan, men inte allt. En del önskar man sig bara.
Jag börjar med det globala:
Jag förväntar mig att man lyckas skapa fred i krigshärjade länder.



Jag förväntar mig att man kommer till en lösning på klimatfrågan.





Jag förväntar mig att man skall komma tillrätta med arbetslösheten.




De tre ovanstående bilderna är tagna från Google.

Vid min ålder är väl den största förhoppningen att jag får fortsätta att vara frisk.
En jämn födelsedag kommer att inträffa och jag räknar med att tillbringa den med min familj på hemlig ort. Hoppas att det blir en massa bra bilder, som jag kan visa på bloggen!
Hunden Stella har nu blivit så stor att jag kan lämna henne till en hundvakt och göra en kortare utomlandsresa.
Det kommer erbjudas många spännande kulturevenemang. Hoppas att jag komma iväg på något av dessa.
Naturligvis har jag ytterligare en del förväntningar, men de är så privata att jag inte vill skriva om dem här.



2 kommentarer:

  1. Ja, man tycker ju att vi år 2013 borde ha kommit längre vad gäller konflikthantering än att ta till krig och låta oskyldiga drabbas av detta fruktansvärda... Jag förväntar mig också att man på alla dessa klimatmöten faktiskt borde komma fram till vetttiga och hållbara beslut för vår moder jord. Känner samma förväntning på arbetslösheten som du gör.

    Och hoppas nu att du får fortsätta vara frisk och att du får en fantastisk födelesdag!=)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att dina förväntningar infrias!

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...