21 augusti 2010

Jobbet

Förra veckan tittade jag i min almanacka och konstaterade att det enda som fanns inbokat för denna vecka var tvättstugan!
Sommaren går mot sitt slut. Skärgårdsvistelse, trevliga dagsutflykter och några träffar med barn och barnbarn är avklarade. Höstens kurser och föreningsaktiviteter har inte börjat ännu. Det kändes litet tomt.
Efter det att jag pensionerats fick jag anställning som timvikarie hos min tidigare arbetsgivare. Det innebär att jag arbetar ungefär 10 timmar i veckan. Många av arbetsplatserna har varit stängda under sommaren, så jag har inte arbetat något alls på två månader.
Måndag morgon började telefonen ringa. Nu hade man öppnat efter sommaren, men eftersom en del personal fortfarande hade semester var det kris! I väg och jobba på ett ställe på måndagen. Tisdag morgon ringde det igen - i väg och jobba på ett annat ställe. Onsdag morgon ringde det - i väg och jobba på ytterligare ett ställe. Två pass är inbokade i helgen. Puh!
Just nu  känner jag mig helt utschasad. Hur det gick med tvättstugan? Den fick jag boka om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...