2 mars 2016

Hunden Stella 4 år

Stella ligger och myser i sin födelsedagspresent

Min hund Stella har nu fyllt fyra år.
Vi har fortsatt med vårt behagliga liv, som innebär sköna promenader, litet lek och snack med kompisar och mys i soffan.
I somras tillbringade vi som vanligt några dagar på Gällnö i Stockholm skärgård. Familjen vi hyr av är lantbrukare. Plötsligt en dag stod det en kalv i en liten hage alldeles utanför vår stuga. Stella tittade förundrat på denna kalv och var naturligtvis nyfiken, men ändå litet avvaktande. Det var första gången hon var i närkontakt med en kalv.



Får jag godis nu?

Stella med kompisen Petrus

I höstas kom vi äntligen iväg på en nybörjarkurs i agility. Stella var måttligt entusiastisk, men utförde ändå det som ingick. Nåja, det mesta i alla fall.

Jodå, Stella kröp igenom tunneln så småningom



Hopp genom ringen gick också bra

Nej, det här hade Stella ingen lust med

Längdhopp gick också bra

Stella och hennes matte sommaren 2015. Foto: Ulrika Wandler

Jag brukar alltid avsluta varje inlägg om Stella med en bild från hennes valptid. Nedanstående bild föreställer mitt barnbarn Pontus med Stella. Den togs precis då vi kommit hem med henne från uppfödaren Mini Max´s kennel.

Foto: Ulrika Wandler


5 kommentarer:

  1. Helt underbart bedårande! Jättefina bilder. Mina hjärtligaste gratulationer till Stella på 4-årsdagen.
    Eva på Ekerö

    SvaraRadera
  2. Jättekul att läsa om Stellas framfart! Nova grattar! (Som också har fyllt fyra år. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det är snart dags för Nova och Stella att ses igen. Jag hör av mig efter den 14 mars.
      Hälsningar
      Birgitta

      Radera
  3. Grattis till Stella! Mycket fin födelsedagspresent också - kul att hon gillade den. Jättefint foto på er båda.
    Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna. Vi har haft en skön dag. Två av hennes kompisar kom på besök tillsammans med sin dagmatte.

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...