19 november 2017

Gems weekly photo challenge - GODIS

Bilderna är tagna i en närliggande lösgodisbutik. Läskigast tyckte jag det var med MORMORS LÖSTÄNDER!
Av alla dessa sorter som erbjuds, är det endast sjöfrukterna, som jag själv kan tänka mig att äta.



Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna som dirigerar den gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida. Denna vecka är det ordet GODIS.

18 kommentarer:

  1. Festligt godiscollage!
    Ser liiite läskigt ut. Särskilt löständerna.

    SvaraRadera
  2. Aah, tänderna rynkar jag lite på näsan åt. Ser inte såå aptitliga ut.
    Det andra är färggrant och vackert att se på men för en som (nästan) slutat äta godis
    är det bedrägligt lockande.

    SvaraRadera
  3. Det finns verkligen en massa konstigt godis. Jag tycker inte de ser särskilt goda ut, förutom sjöfrukterna. Tur det finns annat godis som både ser gott ut och smakar bra.

    SvaraRadera
  4. Här var det godis i alla färger och former.
    Fint tolkat!
    http://nouw.com/attskapamedgl%C3%A4dje

    SvaraRadera
  5. Otroligt så mycket godis det finns! Snyggt collage men jag är ingen godisätare så jag nöjer mig att bara titta!

    SvaraRadera
  6. Där fanns inget exempel på mina lösgodisfavoriter ...

    SvaraRadera
  7. Kollaget är ögongodis:-) Äter heller inte godis, men på dina bilder ser de olika sorterna riktigt aptitliga ut. Ögongodis som sagt:-)

    SvaraRadera
  8. Färgglatt godiskollage som är mycket bättre att se på än att stoppa i munnen.

    SvaraRadera
  9. Färgglatt och fint bidrag!
    Själv är jag inte precis en vän av lösgodis.
    Bra att jag kan gå förbi de lådorna.
    Däremot har jag en viss svaghet för choklad :-)

    SvaraRadera
  10. Läcker bild, men detta godis är jag inte förtjust i att äta. Men din bild/collage ser ut som en fin tavla så jag tittar gärna.

    SvaraRadera
  11. Det är bara fantasin som sätter gränser på namn idag!
    Härlig bild, men andra får äta min del!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Äter aldrig godis men älskar chokladpraliner. Helst med marsipan i.
    Ingrid

    SvaraRadera
  13. Mums massa go godis :) Tack för att du är med
    Sanna

    SvaraRadera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...