25 december 2018

Gems weekly photo challenge - AVSPEGLAT

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet AVSPEGLAT. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.
Ordet avspeglat kan man tolka på många sätt. Jag har tolkat det som "att indirekt spegla en viss företeelse och/eller ett föremål."
Först kommer en bild, som jag tagit utanför en blomster- och inredningsbutik. Jag har valt den  för att jag tycker visar julen i ett nötskal. Adventsstjärna, "gran" med kulor, växter, ljus och en skön stol att sitta i. Maten och julklapparna får man dock själv föreställa sig.



Den andra bilden föreställer mitt barnbarn Ralf i sin lekstuga. Lekstugan är ett hemmabygge och har olika "teman" på varje sida. En sida förställer ingången till en riddarborg, en sida föreställer ingången till en båt osv. Som en liten extra bonus, med tanke på fotoutmaningens tema, så finns en spegling av naturen i glasrutan.



28 kommentarer:

  1. Vilken underbar lekstuga, inbjuder verkligen till lek! Snyggt tolkat. Ha en bra juldag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack LillaSyster. Jag önskar dig också en fortsatt trevlig helg.

      Radera
  2. Vilken fin tolkning du gjort av veckans tema! Båda bilderna är så fina och talande. Första bilden är bra sammanfattning av julen och med både humor och allvar. Barnbarnets lekstuga är magnifik. Så roligt med olika teman på de olika sidorna. Och naturen som fint speglar sig i fönstret.
    Önskar dig en god fortsättning på julen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din vänliga kommentar. Hoppas du också får en fortsatt fin helg.

      Radera
  3. Det här bidraget till temat skulle jag kalla för otroligt charmigt:-) Den alternativa julgranen i första bilden gillar jag skarpt och kojan med olika teman är ju världens roligaste idé för ett litet barn. Bra jobbat där!

    SvaraRadera
  4. Tack BP, jag nästan rodnar! Det är ju egentlig bara tur att man råkar ha några träffsäkra bilder till hands.

    SvaraRadera
  5. En sån härlig lekstuga att leka i.
    Å, så gillar jag granen i trä. Ha en fortsatt trevlig annandag jul.

    SvaraRadera
  6. Tack byblixtra. Hoppas du också får en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och vilken kul lekstuga, en aning annorlunda. Oh de lilla barnet <3 så söt.
    Kramiz o god fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack herr Nilssons fru! God fortsättning önskar jag dig också.

      Radera
  8. Härlig lekstuga. Förstår att ditt barnbarn gillar att vara där. Och så fick du dessutom en avspegling i fönstret på köpet.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst passade det bra. Hoppas att vi kan fortsätta med denna fotoutmaning nästa år också.

      Radera
  9. Riktigt häftig lekstuga, där måtte barnen stortrivas! Och speglingen satt som en schmäck! Önskar dig också gott slut på året och jag hoppas vi fortsätter med veckoteman även nästa år, det är ju så kul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Paula. Det är alltid trevligt att titta in på din blogg.

      Radera
  10. Lekstugan var finurligt byggd och fönstret strålar det ju bara natur uti :) Julgranen var riktig läcker med dess stjärna :) Trevligt du visar upp temat!

    SvaraRadera
  11. Så fin tolkning på temat ... och vilken underbar lekstuga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki. Visst är lekstugan läcker. Det är min son som byggt den.

      Radera
  12. Charmig tolkning! Lekstugan måste vara toppen för små barn och julgranen är en liten klenod!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Violen. Jag önskar även dig god fortsättning.

      Radera
  13. Heisann, dette var et kreativt innlegg for denne ukas utfordring! Ha fin nyttårsfeiring ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vilt og vakkert, jag önskar dig detsamma!

      Radera
  14. Vilken bra tolkning av temat och den där lekstugan är helt fantastisk! Vilket kul ställe att leka på för de små - och lite större :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helén. Ja, vi lekte affär i lekstugan, mina barnbarn och jag.

      Radera
  15. Svar
    1. Tack Beppan. Hoppas du får en skön nyårshelg.

      Radera
  16. Ett sånt fint lekhus ditt barnbarn har! Påminner om ett liknande som min lekkamrat Lasses pappa snickrade ihop till sina två barn. Var någonstans? Jo, på Ornö, förstås! :-)
    GOTT NYTT ÅR till dig!
    Önskar Marie-Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att höra. Denna lekstuga finns faktiskt också på Ornö. Ett sådant lustigt sammanträffande! Jag har ju visat den i ett inlägg därifrån, så du har nog sett den tidigare.GOTT NYTT ÅR till dig också.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...