29 oktober 2016

Veckans rubrik: I väntans tider


Denna veckas ämne är "I väntans tider". Ja, det är väl livet det handlar om, då! För nog har det till stor del bestått av väntan. När man var liten väntade man på att bli stor, när man gick i skolan väntande man på att ta sin studentexamen och få komma ut i livet. Så väntade man på att hitta den rätte osv osv. Nåja, man har väl inte bara suttit med armarna i kors, utan haft en hel del roligt under tiden.

Nu har man blivit äldre och livet är kanske inte lika spännande längre, men fortfarande väldigt roligt. Man lever mer i nuet, vilket för övrigt anses mer hälsosamt.
En trevlig sysselsättning är att baka. Denna vecka var det dags för litet godsaker till kaffet eftersom jag väntar gäster i morgon. Nu väntar jag på att kokostopparna skall bli klara...



Det var många år sedan jag hade bil. Det blir ofta promenader i stället. Men då jag skall in till stan åker jag alltid kommunalt. Tur nog bor jag nära den busshållplats, som är sista hållplatsen före bron och som alltså alla bussar passerar in till stan. Det brukar inte bli någon lång väntan.




Men med uttrycket I väntans tider tänker man väl främst på väntan på ett barns ankomst. Här är en bild från sommaren 2013, på min svärdotter (och mig och hunden), tagen av min son. De väntade då sitt första barn, som föddes en månad senare och som fick namnet Artur.



Vad jag väntar på nu? Jo, jag väntar på min nya kamera, som jag beställt i en butik inne i stan. Leverans är utlovat till mitten av november. Hoppas att den inte är för krånglig...

Bild från nätet

Veckans rubrik består av ett antal bloggare, som varje vecka skriver ett inlägg under ett gemensamt tema. Oktobers värdinna är Petta på Åland.  Övriga deltagare syns i högra spalten.

13 kommentarer:

  1. Hej igen Birgitta!
    Ja, väntans tider är ju det nya barnet som kommer till oss - egna eller barnbarnen eller andras :-)
    Som du läste hos mig så är jag inne i nuet också; så ofta det går. Hoppas kokostopparna blir lyckade. Jag har nu fått med dig på min lista så nu kommer jag oftare på besök igen :-) Och vi skriver ju när vi vill och känner för det!
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg också och en trevlig stund då ditt besök dyker upp!
    Hälsar Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove! Så roligt att du kommit igång igen. Hälsningar Birgitta

      Radera
  2. Hej Birgitta!
    Livet är ju på sätt och vis en evig väntan på någonting, så är det ju bara.
    Nu skriver jag också in dig på min lista, så jag hittar säkert hit på nytt och på nytt. Hoppas att kakorna blev goda, kokos tycker jag mycket om.
    En skön fortsättning på helgen! Glöm inte vintertiden!
    hälsningar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kokostopparna blev jättefina. Har en väninna, som är glutenallergiker, så passar de bra att bjuda på. Hälsningar Birgitta

      Radera
  3. Jag tror att du blir nöjd med din kamera, när väntan väl är över. Jag har läst på om den, för den var en av kandidaterna när jag köpte min lillkamera för ett tag sedan. Minns inte vad som gjorde att jag valde en annan, för den var klart intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ,denna kamera har fått bra betyg i många tester och tycks vara efterfrågad. Slutsåld i många butiker.Hälsningar Birgitta

      Radera
  4. Ja alltid väntar man på något, mest irriterande är det om man inte ens har en stickning att fördriva tiden med.
    Lyckost som får ny kamera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stickning är perfekt, då man har en stund över.Rubrikerna i november är mycket bra. Hälsningar Birgitta

      Radera
  5. här är mina förslag till rubriker i november
    5 nov Ögon
    12 nov Fiber
    19 nov Sits
    16 nov Grått

    SvaraRadera
  6. Jag kör fortfarande bil dit jag ska. Har så svårt för kollektivtrafiken. Vilken sida av vägen ska man stå på för att komma åt rätt håll? När jag diskuterade förhållandet med några kamrater blev jag så lycklig när jag hörde, att andra hade samma problem. De hade hamnat åt rakt motsatt håll vad som var menat. Det är nog så, att man är för bekväm att ta reda på fakta helt enkelt. Tills man inte kan köra bil längre och helt enkelt måste ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kan nog stämma. Man måste kolla noga innan man ger sig iväg. Men jag är ju van. Hälsningar Birgitta

      Radera
  7. Oj, så många gånger man väntat på buss, spårvagn eller tåg som aldrig tycks komma i tid! Och som man frusit under tiden.

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt med ny kamera! Hoppas du blir nöjd! Antar att vi så småningom får se resultatet! Den som väntar på nåt gott... :-)

    SvaraRadera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...