18 februari 2018

Gems weekly photo challenge - FAVORIT

Denna veckas fotoutmaning är ordet favorit. Jag har många favoriter. Det blir lätt att man tänker på  en plats, en maträtt eller kanske en konstnär. Men eftersom det blir omöjligt att bara välja en av dessa, så får det väl bli min hund, trots att några av er redan fått se massor av bilder på henne.
Det är en Cavalier King Charles Spaniel. Hon fyller 6 år om några veckor och är till stor glädje. Bilden är tagen i mars förra året och jag tycker att den inte bara visar en söt hund, utan  förmedlar också en bit av en natur, som visar att våren är på väg. Ljuset är också väldigt fint - blek vårsol. Inte helt överraskande är våren min favoritårstid!

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.

23 kommentarer:

  1. Såå söt! Förstår att hunden är en riktigt kär vän och favorit!

    SvaraRadera
  2. Men så söt! Visst är de små pälsälsklingarna favoriter, finns väl ingen som skänker så mycket kärlek och glädje som ett husdjur =) Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  3. Så söt och fin liten vovve du har! :-)

    SvaraRadera
  4. Det enda du glömde är att berätta vad den söta fotomodellen som är din favorit heter. Hon är verkligen vacker och du tog ett underbart foto av henne:-)

    SvaraRadera
  5. Vilket smycke du har i din hund. En riktig skönhet, förstår att hon är din favorit. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  6. Så klart är hon din favorit! Hon är verkligen jättesöt!

    SvaraRadera
  7. Hej Birgitta! Den där hunden är så betagande gullig. Att det är din favorit har jag förstått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Ja, jag har ju berättat om henne tidigare.

      Radera
  8. Bedårande hund, en självklar favorit!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. En jättefin favorit, både hunden och den vackra bilden!!

    SvaraRadera
  10. Det var en fin bild på din favorit.

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt lyckat foto på din lilla pälsklingsfavorit!

    SvaraRadera
  12. En sån otroligt gullig liten hund, och vilken blick! Spanielhundar har en päls som spunnet silke, och är gosiga att ha i knäet. Hoppas du får behålla lilla Stella länge!

    Hälsar
    Marie-Anne Condé, som kollar din blogg då och då.

    SvaraRadera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...