14 oktober 2018

Gems photo challenge - STARK

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet STARK.  Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.
Det här verkar lätt, tänkte jag. Men att sedan hitta en bild, som illustrerar detta ord var inte så lätt. Jag vill ju helst visa någon bild som jag själv har tagit. När jag tittade igenom mina bilder hittade jag två  från min resa i Portugal.
Den första är från ett besök på ett marmorbrott. Där krävs det styrka för att bearbeta materialet.
Den andra bilden är tagen i Lissabon och visar några sittplatser, som verkligen är färgstarka.

Marmorbrott  i Portugal
Färgstarka sittplatser i Lissabon

19 kommentarer:

  1. Jobbar man med sten måste man verkligen vara stark! De där färgglada sittplatserna är verkligen läckra!

    SvaraRadera
  2. Bra tolkat och vilka coola färgstarka sittplatser!

    SvaraRadera
  3. Häftigt färgstarka sittplatser!

    SvaraRadera
  4. Tjingeling igen! Om du klickar på mina små bilder så blir de större =) Ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  5. Fina färgstarka sittplatser! Skulle gärna provsitta. Och att jobba med marmor kräver både att man är stark och har styrkan.

    SvaraRadera
  6. Marmor är verkligen ett starkt materiel, dessutom mycket kompakt det har en hög densitet. Färgstarka detsljer är alltid en fröjd att besådda. Fin tolkning.

    SvaraRadera
  7. Jättefin tolkning av temat!

    SvaraRadera
  8. Hissnande stup i första och fina färger i andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack KajsaLisa! En sådan träffande kommentar.

      Radera
  9. Två helt olika bilder för styrka, den ena hårt arbete och den andra en stunds avkoppling med starka som grund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margareta. Din kommentar var mitt i prick. Hade inte själv tänkt på detta.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...