3 mars 2013

Hunden Stella ett år

Hunden Stella fyllde ett år den 2 mars. Det firades med kaffe och tårta. Stella fick en egen hundbakelse.
Jag har i tidigare inlägg berättat om den första tidens vedermödor och glädjeämnen.
Nu har vi också klarat av den första vintern. Vi tar tre promenader om dagen, två litet längre och en kort. Det har varit jättekul att springa och hoppa i snön.Vi besöker ibland en liten rastgård, där Stella kan springa lös och leka med andra hundar. Men kvällspromenaderna under de riktigt kalla dagarna var inte trevliga vare sig för Stella eller mig. Mörkt, kallt, blåsigt, halt och Stella med liten kappa, som hon avskyr.
Nyårsaftonens smällar bekymrade henne inte nämvärt.
Inomhus  kan vi leka med bollar, gömma godis och träna sitt, plats, kom och vacker tass.
Vi kan besöka en del butiker tillsammans och har även besökt ett hundcafé.
Stella tycker mycket om att hälsa på hos andra och då vi har gäster njuter hon i fulla drag.
Vi har gått på kurs i vardagslydnad, men det är väl litet si och så med resultatet. Hon är fortfarande väldigt yster.
Hon ligger gärna i mitt knä, då jag sitter och läser eller ser på TV.

Vinterbild

Första julaftonen
Med boll



Letar godis under handduk

Senaste erövringen - mattes säng! Då det är dags att sova för natten, är det dock den egna hundsängen som gäller.

1 kommentar:

  1. En mycket söt liten hund! Det gör väl inte så mycket om hon inte är perfekt dresserad när hon är så pass liten, eller? Skillnad när det gäller en dobberman som min äldsta dotter har skaffat sig...

    Det bästa med en hund är faktiskt att man tvingas gå ut på promenad flera gånger om dagen - men det har sina sidor också. Jag, som hade en basset i mitt tidigare liv, glömmer aldrig de leriga dagarna då man fick torka henne med en badhandduk innan man gick in huset. Hon var för stor för att doppas i badkaret.
    Min basset brydde sig inte om kylan, men hon tyckte inte om när det var för varmt på sommaren.

    SvaraRadera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...