1 mars 2013

Galleri fredag - Fredagskänsla







För många människor innebär fredag sista arbetsdagen i veckan och att man kan se fram emot två dagars ledighet. Numera är jag pensionär, men jag minns mycket väl den känsla som infann sig på fredagar, då jag fortfarande var yrkesverksam. Mest var man väl trött då man kom hem på kvällen. Hushållsbestyr och annat fick vänta till lördagen.
Som pensionär kan man ta itu med sådant redan på fredagen. Denna fredag var uppgiften att städa, ställa fram fastlagsriset och att baka Wienerstänger. Hunden Stella fyller 1 år på lördagen och barn och barnbarn kommer och uppvaktar. Tårtan och den speciella hundbakelsen görs först samma dag. På kvällen var det skönt att slå sig ner med en kopp te och en god bok.



Hunden Stella tycker att det är vansinnigt roligt, då jag våttorkar golvet. Hon skäller på golvmoppen.














2 kommentarer:

  1. Wienerstänger heter de ju! Vad gott och vad längesedan. Och så ligger haren med bärnstensögon där och väntar ser jag. Visst är den bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har just börjat på boken och den verkar mycket lovande. Har tröttnat på romaner, så jag läser hellre biografier, men det är svårt att hitta några intressanta.
      Jag lade även florsocker på Wienerstängerna men det smälte eftersom sylten var för varm. Man måste vänta till dess den har kallnat.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...