3 januari 2018

Boktips - Loa Falkmans memoarer

Boken heter Att vara Loa Falkman och är utgiven på Wahlström &  Widstrand 2017. Loa har  skrivit den tillsammans med Andreas Lindahl. Jag läste den som ljudbok, vilket gav ett visst mervärde. Han läser den nämligen själv och sjunger ibland en trudelutt.
Boken handlar om uppväxten i Stocksund och livet som sångare och skådespelare. Han berättar väldigt nyanserat både om glädjeämnen och motgångar. Han har levt ett spännande liv med många resor och möten med intressanta människor bland annat Birgit Nilsson.
Han berättar också om sitt möte med den kvinna som senare skulle bli hans hustru och om de barn de fick. Man fick också veta hur det gick till då han blev ICA-Stig.
Jag tyckte mycket om boken.


5 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande inte kommit igång med ljudböcker. I detta fall förstår jag att det skulle vara mycket bättre än att läsa boken. Hur som helst tack för tipset. Loa är en mycket sympatisk person tycker jag och vill gärna läsa mer om honom.

    SvaraRadera
  2. Nja, du kan naturligtvis likaväl läsa pappersboken. Det man missar när det gäller ljudböcker, är ju de eventuella foton, som finns i boken. Efteråt lånade jag den i pappersformat och kollade bilderna. Dessutom läste han litet för fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant att du säger att han läste för fort. Jag har en gång lyssnat på en ljudbok. Det jag minns är att personen, minns inte längre vem, just läste på tok för fort. Jag hann inte med att uppfatta allt.

      Radera
  3. Tack för tipset. Jag har också lyssnat på boken och just på rekommendationer av vänner. Tyckte också att Loa läste alltför snabbt i vissa stycken. Men intressant var den.
    God idé att också låna boken för en del bilder missar man ju med ljudböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att det finns andra som tycker det är trevlig att lyssna på ljudböcker. Men Loa kan ju konsten att artikulera så det gick bra att lyssna ändå.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...