14 januari 2018

SeniorNet Lidingö




Vill du lyssna på ett föredrag som handlar om bloggar, poddar, Youtube, hemsidor och annat man kan hitta på nätet?
Bilden ovan föreställer två handledare med sina hundar, när de förbereder sitt gemensamma föredrag i detta ämne.
SeniorNet Sweden är en ideell IT-förening för seniorer. Den är ideologiskt och partipolitiskt obunden. Föreningens mål är att skapa förutsättningar för dig som senior att få information, utbildning och praktiskt stöd inom det digitala området.
Grundidé: Seniorer lär seniorer digital kommunikation och internet.
Medlemsavgiften är 250 kr/år.
Föreningen har 9400 medlemmar. Det finns 46 lokala klubbar runt om i landet.
Den lokala klubben på Lidingö träffas på måndagar. Dagen börjar med föreläsning. Senare på dagen har vi handledning och tematräffar. Vårterminen startar den 5 februari går fram till 23 april.
Här är några andra program, som kommer att erbjudas:

Säkerhet på Internet
Windows 10
Spotify
Bild från kamera/mobil till dator
Att skriva dokument i Word

Läs mer på vår hemsida SeniorNet Lidingö.

Så här ser det ut vid handledningen

        .

2 kommentarer:

  1. Beklagar nästan att jag inte bor i Lidingö och kan medverka. Lidingö Seniornet verkar vara en mycket ambitiös och inspirerande förening. Som senior skulle jag inte tveka att anmäla mig, särskilt med så trevliga handledare som ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar!!!!
      Jamen, du har det väl fint ute på Ekerö! Jag tror att jag tidigare tipsat dig om att din närmaste klubb ligger i Bromma (Nockebyhov), men då blir det en bit att åka. Konstigt att det inte finns en på Ekerö. Borde finnas underlag. Du skulle kunna starta en själv, men det blir ett jättejobb.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...