15 december 2013

Tredje advent





4 kommentarer:

  1. Mina ljus brinner från vänster till höger - men det kanske är modernt med från höger till vänster. Såg det i kyrkan i söndags på altaret, men då blev det ju förstås från vänster till höger från prästens håll eftersom hon stod bakom altaret.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag knyckte ju bilden från nätet och tyckte nog själv att den såg lite konstig ut, men ville ha en som var animerad. Jag tänder också från vänster till höger.
      God jul.
      Hälsningar
      Birgitta

      Radera
  2. Konstigt så olika vi är, för mig är det naturligt att börja med det högra ljuset. Undrar om det finns några regler även för detta? :-)

    SvaraRadera
  3. Norbergianblue, det var intressant att höra! Ja, man kan verkligen undra om det finns regler. Har aldrig funderat närmare på detta. Från vänster till höger är ju som man skriver, så det därför det känns naturligt för mig att man tänder i den ordningen.

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...