18 februari 2019

Gems weekly photo challenge - ASK

Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet ASK. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.
Ordet ask har flera betydelser - en ask att stoppa små saker i och trädet ask. Jag har valt att visa en  bild på en söt liten ask, som jag har haft stående på mitt toalettbord ända sedan ungdomen.  Den kommer från min mormor och jag gissar att hon hade den för att stoppa hårnålar i. Den är mycket kantstött.


30 kommentarer:

  1. Kantstött och använd - så är det med bruksföremål man tycker om . Jag tycker att den är fin och charmig. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack LillaSyster för din kommentar. Visst är den fin!

      Radera
  2. Så himla vacker den där lilla asken är. Den hade jag också sparat, för den betyder ju något för dig. Visst är den kantstött, men den har "karaktär" om du förstår vad jag menar. Vilket perfekt bidrag till temat:-)

    SvaraRadera
  3. Jättevacker ask. Så fint att du har den kvar.

    SvaraRadera
  4. Vad gör det om en så vacker ask är kantstött! Det visar bara att den har varit använd under årens lopp! Ett fint minne från din mormor!

    SvaraRadera
  5. For ei nydeleg boks.
    Og så fint med gode minner.

    SvaraRadera
  6. Det är en jättefin ask som blir ännu finare pga sin historia. Den får du vara rädd om.

    SvaraRadera
  7. Absolut härlig ask med gamla anor! Älskar sådana.

    SvaraRadera
  8. Så väldigt många fina underbara gamla askar man får se i denna utmaning.
    Din är en av dem!

    SvaraRadera
  9. En sån vacker ask och att den hängt med så länge är ju häftigt. :-)

    SvaraRadera
  10. En ask med patina - och intressant historia.
    Var rädd om den!

    SvaraRadera
  11. Den är ju ett fint minne från din mormor - roligt att du har den kvar.
    Ingrid

    SvaraRadera
  12. Ååh vilken vacker gammal ask! Ett fint minne från din mormor.

    SvaraRadera
  13. Vilken dyrgrip, förstår att den asken är dig kär. Är den gjord i trä?

    SvaraRadera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...