20 januari 2019

Gems weekly photo challenge - BOK




Många av er har kanske redan sett detta klipp, som finns på Youtube. Man kan titta på det flera gånger. Det är alltid lika roligt. Det kallas för Världens första norska helpdesk. Mina norska bloggvänner tar säkert inte illa upp.
Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är ordet BOK. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.

22 kommentarer:

  1. Underbart roligt klipp. Jag skrattade gott - har inte sett det förut. Tack för det!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Musikanta! Så bra att du gillade det och fick det ett gott skratt.

      Radera
  2. Tack, Birgitta, för att du delat med dig av denna underbart roliga norska sketch! Jag skrattade oupphörligen. Den påminde mig om den forntida datoriseringen av min arbetsplats, då man skulle visa låntagarna hur man söker i digitala kataloger och databaser. Exakt så här var språkbruket!

    /Marie-Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst känner man igen språkbruket och visst känner jag igen mig själv. Hur korkad var man inte i början, då man skulle lära sig hur datorer fungerade.

      Radera
  3. Kul! Det var nytt för mig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sett den förut, helt underbar -måste dela den med någon Tack för den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod. Jag sökte på Youtube munkar bok.

      Radera
  5. Stort tack för detta! Så roligt! Halvnorska är jag men med mycket humor.

    SvaraRadera
  6. Jo, jag har sett klippet, haha, jätteroligt. Ser gärna om det igen, gör det just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt! Ja, man kan se det flera gånger.

      Radera
  7. Hihi..det var en rolig tolkning på utmaningen och klippet var nytt för mig. :-)

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Tusen tack för att du delar med dig av det klippet. Hade heller inte sett det förut.

    SvaraRadera
  9. Visst har jag sett det roliga klippet men det var längesen nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan se det flera gånger. Alltid lika roligt.

      Radera
  10. Hehe... det klippet har jag aldrig set förr. Det var riktigt roligt och jag kanske ska skicka det till mina kollegor på vår Servicedesk.

    SvaraRadera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...