28 januari 2018

Gems weekly photo challenge - HÄR & NU





Jag sitter vid datorn och behöver bara resa mig upp för att ta en bild av det som visar en del av min vardag just nu. Mitt bord är fyllt av högar med saker att ta itu med:
Gå igenom resekataloger inför vårens resa, fortsätta att sticka på min halsduk, böcker att läsa, utskrift av ett föredrag, som jag skall hålla, titta i PC för alla och se om jag får några bra tips, motionstips som väntar på att  bli förverkligade och en del annat.
Jag deltar i en bloggrupp, som heter Gems weekly photo challenge. Det är Sanna, som dirigerar gruppen genom att ge oss ett ord varje vecka att tolka med bild och text. Denna vecka är orden HÄR & NU. Fler deltagare hittar man på Sannas hemsida.

27 kommentarer:

  1. Så mycket trevligt du har att syssla med! Resekatalogerna låter lockande, jag är alltid ressugen!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Violen. Visst är det trevligt att få resa och planeringen är halva nöjet.

      Radera
  2. Verkar som du har en hel del att göra. Mest roliga saker verkar det som. Du läser ju konsthistoria på universitetsnivå också så jag förstår du har fullt upp. Hoppas du får en bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Du är ju inte sysslolös =) Att titta ut resor är alltid kul! Och kanske har halsduken prio ett nu när vintern kom tillbaka. (i alla fall här - helt vitt blev det under eftermiddagen) Ha nu en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack LillaSyster. Halsduken har jag hållit på med ett år. Blir nog klar till nästa vinter!

      Radera
  4. Det var inte lite du har att göra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som pensionär måste man se till att man har något roligt att göra.

      Radera
  5. Här var det ordning och reda!
    Och visst är det roligt att pyssla med saker, vissa utgör mer måsten än andra.
    Men det är mycket här och nu över detta!

    SvaraRadera
  6. Heisann, nå ble jeg nysgjerrig... hva slags foredrag skriver du på og hvor skal du reise?
    Nydelig strikketøy du holder på med!
    Jeg er blitt spurt om jeg vil være med i styret til Det kvindelige Læseselskab, tror jeg sier ja, hvis ingen yngre krefter behøves!
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Föredraget skall hållas hos Seniornet Lidingö, en klubb för IT-intresserade seniorer. Jag skall prata om bloggar! Ytterligare en person skall prata om andra saker man kan hitta på nätet.
      Det låter spännande att kunna få vara med i det kvinnliga läsesällskapet. Vad gör de?

      Radera
  7. Du har fått till en annorlunda tolkning av temat. Kul!

    SvaraRadera
  8. Det kommer att bli många här och nu-händelser hos dig, här framöver. Både spännande, ansträngande, intressanta och roliga saker. Fint inlägg på temat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Barbro. Ja, det finns en del att se fram emot.

      Radera
  9. Så pedagogiskt du har lagt upp dina sysslor. Jag önskar jag vore lika ordentlig. Men jag har en tanke också, ibland får det bli en liten lista, det brukar hjälpa, både här och nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har väl olika sätt att komma ihåg saker. Jag bara råkar ha ett stort bord bredvid min dator (som står trångt) och där passar det bra att lägga upp små högar.

      Radera
  10. Reseplaneringen är ju en så rolig del av resandet. Vi reser till södra Frankrike i juni, och jag läser som vanligt på så mycket jag kan. Böckerna du har i traven på bordet har jag läst och skrivit om i min blogg, riktigt bra alla tre på olika sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter härligt med en resa till Frankrike! Själv väljer jag mellan Rom och Budapest. Angående böckerna: Då skall jag titta in i din blogg och se vad du skrivit om dem.

      Radera
  11. Det är bra att ha mycket på gång men ta det försiktigt så det inte blir för mycket och du bara blir stressad av alltihop. Lycka till med allt och att resplanerna blir riktigt lyckade.

    SvaraRadera
  12. Fint tolka.
    Bra å ha tilgjengeleg det ein vil lese.
    Legg ein det bort blir det gløymt.

    SvaraRadera
  13. Lycka till med resplaneringen

    SvaraRadera
  14. Underbar tolkning av temat och jag älskar att du gör en massa det är så livet ska vara enligt min mening fortsätta upptäcka och lära det är ngt vi aldrig kan få för mycket av
    Tack för att du är med
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du också Susanne för att du tar dig tid att administrera denna trevliga grupp, som inspirerar mig till så mycket.

      Radera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...