14 januari 2022

En vanlig torsdag

Jag är ju van att motionssimma, men har inte kunnat göra detta på väldigt länge.
I dag var det dags att komma igång igen! Jag mjukstartar genom att delta i en kurs i vattengymnastik.
Om vattengymnastikens effekter kan man läsa på www.vattengymnastik.nu
Träningen innebär att man utför typiska gymnastiska övningar medan man är nedsänkt i midjedjupt vatten. Att vara nedsänkt i vatten är det som skapar effekten, samtidigt som det är en mild träning. Detta beror på att vattnets flytkraft lindrar belastningen på kroppen. 


Därefter blev det dags att förbereda kvällens middag, då jag skulle ha gäster. Min bror Jan och hans sambo Britt kom nämligen på besök.



Det är alltid trevlig att träffas. Samtalen rör sig mest kring familjen, pandemin och det gemensamma intresset för hembygden. Boken som Jan håller i är en present från mig. Den heter Lidingökvinnor som gjort intryck och avtryck. Vår mamma är en av dem som porträtteras där.

Jag bjöd på en klassisk maträtt Filé Falsterbo. Den rätten bestod av grytstekt fläskfilé, potatiskroketter, stekta kantareller, sås och tomater med  fyllning. Till efterrätt blev det Key lime pie.
Filén gjorde sig inte på bild, så jag visar enbart bilder på tomaterna och pajen.




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Kul att du började träna i vattnet igen. De har stor inverkan på vår hälsa och belastar inte ryggraden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Detta inlägg är två år gammalt och jag kan meddela att jag inte längre håller på med vattengymnastik. Det är rätt tråkigt, men tur nog finns andra trevliga motionsformer.

      Radera

Lidingö vårsalong och konstrunda 2024

Årets vårsalong i Lidingö stadshus pågår den 13 - 28 april. Vårsalongen avslutas med den så kallade Konstrundan. Den pågår 26, 27 och 28 apr...