28 september 2023

Kommunikation

Jag har tidigare varit med i olika bloggrupper, där man fick möjlighet att blogga kring olika ämnen eller teman. Man lade mest tonvikt på bilderna. 
Så här såg mitt inlägg ut, då jag bloggade om kommunikation. 
Kommunikation är ju ett mycket omfattande begrepp. Jag tänker på allt från samtal mellan människor till olika fortskaffningsmedel.



Pensionärer på café. Bilden tagen på en rundresa i Wales.

Hästdroska i Wien
 


Safari i Tanzania

Flakmoppe på Gällnö

 


Djuren kommunicerar också. Bilden är tagen vid Ribbersborg i Malmö.

 


Barnbarnen på besök i stugan på Gällnö 2011

3 kommentarer:

  1. De ser ut att ha det trevligt - pensionärerna på caféet i Wales. Fina bilder för att illustrera dagens tema! Fina barnbarn också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du visar! Jag gillar hästdroskan!

    Angående Galleri fredag: I morgon när jag har lagt upp mitt inlägg med Galleri Fredag så har jag med "widgeten" i det inlägget. Det är då och där du ska skriva in dig.

    Välkommen till Galleri Fredag!
    Gillar du att fotografera och vill ha ett nytt tema varje fredag?
    Denna månad är jag värdinna för Galleri Fredag. Alla som vill får vara med!

    Fotografera och lägg upp en eller flera egna bilder på din blogg. Skriv in din direktlänk/permalink till just det inlägget i widgeten. Tack vare widgeten är det lätt att anmäla sitt inlägg, samt att klicka sig runt till alla de andra deltagarnas inlägg. Det blir som att gå på Galleri!

    Därför är det viktigt att du lägger in en länk som går direkt till ditt inlägg, inte bara till din blogg. Det underlättar för alla som vill klicka sig runt i galleriet att komma till rätt inlägg på en gång, även när det gått några dagar och Galleri Fredag inte ligger överst av blogginläggen längre.

    Det finns två widgetar att anmäla sig på till Galleri Fredag, den ena finns hos värdinnan, som denna månaden är jag. Den andra finns hos vår general Annika - Life in the Suburb. Var snälla och skriv in er på båda denna månaden.

    Skriv på detta sätt i widgeten:
    Link title: Här skriver du in namnet på din blogg.
    E-mail: din e-postadress.
    URL: En direktlänk/permalink till ditt inlägg med de aktuella gallerifredag-bilderna (inte bara länken till din blogg, utan länken till inlägget).
    Det vore bra.

    Tips: För att komma till direktlänken på ett inlägg i en blogspot-blogg är oftast att klicka på inläggets datum och/eller på rubriken. (Jag klickar bara under inlägget där det står permalink i min blogg.) Då får du fram URL:en till inlägget. Du behöver såklart inte skriva in den manuellt i widgeten utan bara markera den genom att klicka på den, använd sedan kortkommandot Ctrl C för att kopiera och sedan Ctrl V för att klistra in den i widgeten.

    Teman för fredagarna i april 2013 är:
    5 april: Metall, 12 april: Glas, 19 april: Trä, 26 april: Porslin.

    SvaraRadera
  3. Oj, jag har missat ditt Galleri-fredagsinlägg. Väldigt bra och varierad tolkning av kommunikationstemat, tycker jag!

    SvaraRadera

Vatten

Vatten, det viktigaste av allt! Glöm inte att dricka vatten är Viktväktarnas första bantningsråd ! Jag har större delen av mitt liv bott på...