15 januari 2021

Januaribilder


I väntan på vaccinet fortsätter hunden och jag att ta våra promenader. Har man hund, så måste man ut i alla väder. Det blir inte så långa promenader nu, särskilt inte om det är kallt och halt. Men snön lyser upp och det finns en del att titta på.
Bilden här ovan hade jag kvar i datorn sedan tidigare. Själva bilden är min egen, men den animerade snön skapades i ett bildprogram.
Torsviksparken, som ligger alldeles bredvid min bostad används året om. I parken finns en liten damm, där vattnet fryser till is på vintern. Skridskoåkarna har kul och riskerar inte att drunkna om isen skulle brista.
Vill man inte åka skridskor kan man alltid göra en snögubbe med hår av kvistar.
Högen med uttjänta julgranar växer. Själv använder jag sedan många år plastgran. Senaste åren nöjer jag mig med att bara använda toppdelen, som jag placerar i en kruka och pyntar med en liten ljusslinga.
















2 kommentarer:

  1. Jag beundrade din snöbild för försökte fota något liknande en gång, men såg sen... Min blev bara streck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd att din snöbild inte blev bra. Snö kan ju vara knepig att fotografera. Jag tittar på dina bilder på Facebook. Häromdagen hade du tydligen hittat vårblommor!

      Radera

Svenskt tenn 100 år

I år är det hundra år sedan firman Svenskt tenn grundades.  Jubileumsåret invigdes med lanseringen av textil Svenskt tenn Est. 1924 - ett m...