30 mars 2017

Veckans rubrik: Teman i april

Detta inlägg vänder sig till deltagarna i bloggruppen Veckans rubrik!

Jag åtar mig att bli värdinna för april. Jag föreslår följande teman:

v 14 Gult
v 15 Skor
v 16 Motion
v 17 Djur

Som ni ser har vecka 13 utelämnats. Nästan hela vecka 13 gick, innan det blev något bestämt. Det är därför jag utelämnat den veckan. Själv hade jag tänkt ta maj månad, men när jag sedan såg att vi gjorde uppehåll 1 maj - 1 september förra året, antar jag att vi gör det i år också, så jag ändrade till april.
Alla bör var medvetna om att man förväntas åta sig värdinneskapet åtminstone en gång om året. Det är bra om man i god tid hör av sig till månadens värdinna och meddelar att man är beredd att ta över stafettpinnen, så att hon kan skriva in det i sitt sista månadsinlägg.Om ingen hör av sig bör månadens värdinna göra en efterlysning.
Jag vill samtidigt be att få tacka alla för de fina inlägg ni gör. Jag vet också att några av er, trots djup sorg, ändå har haft kraft att delge oss andra era tankar och känslor. Så starkt!

10 kommentarer:

  1. Tack Birgitta för ditt värdinneskap!
    Du har så rätt i det du skriver, alla som är med bör ta hand om värdinneskapet en gång om året. Vi är så pass många så månaderna räcker till.
    Jag tar över i höst igen, som jag gjorde senaste år, förmodligen oktober eller november :)
    Ha en fin torsdag!
    hälsar
    Pettas-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta! Det är fina rubriker!
    Får jag tänka till igen, rolig och nyttigt!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Och jag håller med dig om att alla kan ta hand om en månad. Smart också att utlämna vecka 13!

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du fixat teman för april!

    SvaraRadera
  5. Så bra att du tar över ... trevliga rubriker. Tack för dem :)

    SvaraRadera
  6. Hej Birgitta! Tack för din kommentar hos mig. Jo, det är ett tag sen jag skrev på min blogg men jag kommer igen! Just nu befinner jag mig i en annan världsdel med ojämn tillgång till internet.

    SvaraRadera
  7. Trevliga rubriker Birgitta! Då blir det till att fundera över det gula i tillvaron till att börja med 😊

    SvaraRadera
  8. Väldigt bra att du har gått ut med det här. Det är ju precis så det har fungerat tidigare när det var Lördagstema. När det sista temat för månaden är färdigt ska nästa månadsvärdinna vara klar. Annars är det bara att lägga ner Veckans Rubrik och det vore ju synd.
    Ingrid

    SvaraRadera
  9. Så bra, det är ordning på dig, det kan behövas i det här gänget.

    SvaraRadera
  10. Hej, och tack för rubrikerna. Tycker det är skoj att få dem lite i god tid så de hinner mogna lite i huvudet...hur man ska tackla dem. Så du säger att det blir uppehåll efter april?`Ja kanske är deltagarna så upptagna med annat då, själv har jag det likadant året runt...
    Då hörs vi med nya inlägg till kommande vecka

    SvaraRadera