23 december 2010

God Jul


För de allra flesta innebär julen att man plockar fram saker, som väcker minnen. Trots att jag numera bor ensam och firar julaftonen på annat håll, så vill jag inte avstå från julgran. Sedan några år tillbaka har jag en konstgjord gran och den ger lika mycket hemtrevnad som en riktig gran. Det är en enorm lättnad att slippa alla barr. Några av de saker jag hänger upp i granen är väldigt gamla. Nedanstående julgransdekoration är från mitt föräldrahem och har funnits med så länge jag kan minnas. Den bör alltså vara minst sextio år gammal. Den  föreställer en väska.
                                   
















Min son Mattias var road av modellbygge, då han var liten. Denna jultavla monterade han någon gång i tolvårsåldern.



För min del börjar julaftonen i en liten förortskyrka, där den sångkör jag är med i, skall sjunga i samband med gudstjänsten. Därefter bär det av till barn och barnbarn för att dela ut julklappar och äta gott. Jag ber att få tillönska alla mina läsare GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar